SOCIAL MEDIA

Love List

19 Ekim 2015 Pazartesi

Dünya İle Kartpostallaşmaya Var Mısınız? O Zaman Yaşasın Postcrossng!

 

Bugün size uzun zamandır yazmak için beklediğim ama ilk kartımı alınca yazmaya başladığım ama sonra birkaç kart daha gelsin sistem hakkında daha tecrübeli olayımda tam bir yazı olsun diyerek bugüne kadar ertelediğim bir yazı ile karşınızdayım.
Ben oldum olası başa kültürleri, başka yerde yaşayan insanlarla iletişim içinde olmayı severim. Bir şeyler yazıp paylaşmayı da sevdiğimi söylemeye gerek yok sanırım yoksa bu blog olmazdı değil mi?


Kartpostal ise benim eski bir tutkumdur, çocukluğumda yılbaşlarında, bayramlarda arkadaşlarım için kartpostal seçip almak ve yollamak en büyük zevklerimden biriydi. Ama zaman içinde bu güzel alışkanlıklarımız önce telefon sonra mesaj en sonunda sosyal medya sayesinde yok oldu. Posta kutum, tıpkı sizlerin olduğu gibi sadece fatura dolmaya başladı. Artık beni mutlu eden hiçbir şey posta kutumda olmazken bu makûs talihi bir tesadüf eseri keşfettim postcrossing sayesinde kırdım.


Öncelikle sitenin kendisini ve kartpostallaşma sisteminin nasıl işlediği konusunda size bilgi vereyim daha .
Postcrossing; Dünya çapında kartpostallaşma amacıyla kurulmuş olan bir sitte. Her şey sitenin üzerinden işliyor. Öncelikle siteye girip kayıt oluyorsunuz, kayıt olurken de kartpostal alabilmeniz için adresimizi başında ad soyadınız olacak şekilde yazıyorsunuz. Site adresinizi size kart gönderenler dışında kimseyle paylaşmayacağı konusunda garanti veriyor ve adresiniz profilinizde kesinlikle gözükmüyor. Adres yazma kısmı beni ilk başta en çok tereddüt ettiren bir konu olsa da, bu konuda olumsuz hiçbir şey duymayınca gözümü karartıp sisteme kayıt oldum Adres olmadan kartpostal alamayacağıma göre bu riske girmeye değer dedim ve iyi ki de demişim.
Nerde kaldık, adresimizi yazmıştık değil mi şimdi de profinizi oluşturuyorsunuz. Profilinizi oluştururken, kendiniz hakkında bir şeyler yazıyorsunuz, kimsiniz, nelerden hoşlanasınız, hangi kartpostalları almak hoşunuza gider… ki size kart gönderecek olanlar sizin beğenebileceğiniz kartları size yollayabilsinler.


Şimdi kayıt olduk, adresimizi girdik ve profilimizi oluşturduk. Sıra kart yollamaya geldi. Sitenin Send a postcard kısmına gelip butona basıyorsunuz. Site size kart göndereceğiniz birini seçiyor. Ve işte ilk kartpostalınızı göndereceğiniz kişi karşınızda…
Şimdi sıra kart yollamakta ki bence en zor kısım bu. Neden derseniz ben İstanbul’da yaşamama rağmen güzel kart bulmakta çok zorlandım. Bulunduğum ilçedeki kırtasiyelerdeki bulunan kartlar açıkça söylemek gerekirse çirkindi ve çeşit yoktu. Benden rotamı D&R cevirdim. Buradaki kartlara sevgilileri günü, annemler günü gibi konsept ve içinde kutlama mesajları olan kartlardı ve oldukça pahalıydı. 6-8 Tl gibi fiyatları vardı. En sonunda bir iş için gittiğim Beşiktaş’ta bulunan Alkım Kitap evinin çok güzel ve bol çeşitleri olan bir kartpostallar olan bölümden 2.5 Tl ye çok güzel kartlar aldım. Hatta buraya uzak oturduğum için biraz fazla kart bile aldım. Bu sıralarda benim bulunduğum ilçede bulunan İnkılap Kitapevinde yeni açılan kartpostal reyonunu keşfettim. Çok güzel ve oldukça fazla çeşit olan bu reyonda kartla 3 Tl civarındaydı. Benim kartpostal alma maceram böyle oldu kısaca. Eğer İstanbul dışında oturuyorsanız, tahminim sizinde kartpostal bulmada oldukça zorlanacağınız olacağınız. Ama olsun, arayan bulur değil mi? Ben sonucu bildiğim için size kesinlikle buna değer olduğu konusunda teminat verebilirim.
Bu kadar uğraştıktan sonra kartımızı da aldık, şimdi kartımıza birkaç bir şey yazalım değil mi? Bunun için, ben kart yolmayacağımız kişinin profiline bakıyorum ki nelerden hoşlanır orak zevklerimiz var mı? Bu doğrultuda birkaç şey yazayım diyerek.
İşte kartımıza da birkaç şey yazdıktan sonra en son rötuşlarımızı yapıyoruz.
Burada kartımızı yazarken unutmamanız gereken iki önemli şeyi söylemek istiyorum. İlk önce tarih ki bunu zaten biliyorsunuzdur ama ben yinede söylemek istedim. Diğeri de sistemin size verdiği TR-111111 gibi kodu. Bu kod sayesinde kartınızı alan kişi siteme kartınızı aldığını girebilecek. Tabii aynı durum siz kart aldığınız zamanda geçerli. Sisteme aldığınız kodu girerek karşı tarafa kartı aldığınızı bildireceksiniz. Bunu yaparken de küçük bir teşekkür notu da yollayabilirsiniz. Bu bildirimler mail olarak posta kutunuza düşüyor. Birde sitede Register a postcard kısmında size gelen kartı tarayıp yüklerseniz size gelen kartlarınızın oluşturduğu çok güzel duvarınız oluyor. Yolladığınız kartlar içinde bunu yapabilirsiniz.
Hadi artık kartpostalımızı yollayalım. PTT de yurtdışı gönderimler 2.80 Tl . Kartpostallar zarfsız olarak yollanıyor ki bunu ben daha sonra öğrendim. İlk yolladıklarım zarf içinde yollamıştım, bana gelen kartlar zarfsız olunca öğrendim ki usul buymuş.
Sonunda kartımızı yolladık. Kartımız karşı tarafa ulaştığında artık bizde kart almaya başlayabiliyoruz. O yüzden kart almayı beklerken biraz sabırlı olmak gerekiyor. Site ilk başlarda aynı anda 5 kişiye kart atmamıza izin veriyor. Daha sonra, alınan ve gönderilen kartlarımız çoğaldığında, bu sayıyı artırıyor.


Sitem kısaca böyle işliyor. Şimdi ise benim yaşadıklarımı sizlerle paylaşayım. Yazı aralarında koyduğum resimler bana gelen kartpostallardan bazıları idi. İlk kartpostalımı Avustralya’dan aldım. Ve beni inanılmaz mutlu etti. Bana Avustralya’dan kart geldi, dünyanın bir uçundan… İnanamıyorum… Eğer sizde bu sisteme girmeye karar verdiğinizde ilk kartınızı aldığınızda bu duygumu anlayacaksınız. Bende Çine, Rusya’nın Sibirya’da bulunan hiç bilmediğim bir adasına kart attım. Acaba kartımı alanlarda benim gibi mutlu olmuşlar mıdır?
Sitenin küçük bir olumsuzluğunu da söylemek istiyorum. Site İngilizce ve eğer yabancı ülkeler ile kartlaşmak istiyorsanız en az bir yabancı dil, özelliklede İngilizce bilmeniz gerekiyor.
Bugünkü yazı bayağı uzun olsa da, benim bunları sizlerle paylaşma gerektiği kanısındaydım uzun zamandır. Umarım hoşunuza gitmiştir.
Ben şimdi gidip posta kutuma bakayım acaba bana gelen bir şeyler var mı?
Postcrossing sitesine ulaşmak için tık tık
Sevgiler…





3 yorum :