SOCIAL MEDIA

Love List

12 Nisan 2015 Pazar

Aranızda Almanca Bilen Var Mı?


Bugün size yapmış olduğum bir aptallık ve onun sonucunda çektiğim sıkıntıdan bahsedeceğim. 
Belki burada  ‘aptal’ kelimesini kullanmam yakışıksız kaçmıştır ama durumum karşısında Türk Dil Kurumunun çeşitli kelimeleri olsa da beni kelime haznem de duruma en uygun kelime bu. Hem de kendim için kullandığımdan hakaret unsuru da içermiyor.
Peki, durum nedir derseniz, olayı kısaca şöyle özetleyebilirim;
Ben Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı bölümünde, ikinci üniversite kapsamında devam eden bir garip öğrenciyim. 

Belki aranızda bilen vardır ama bilmeyen vardır diyerek kayıt aşamasındaki bir detayı sizlerle paylaşayım.
 Bölüme girerken yabancı dil ile ilgili seçim yapıp o şekilde kayıt oluyorsunuz. 
Benim yabancı dil eğitimim İngilizcedir, dile çok akıcı hâkim olmasam da okuma yazmada büyük bir sıkıntım yoktur, dilin gramer yapısını da bilirim. 
Her Türk gibi konuşmada sıkıntım vardır sadece.
Peki, durum bu iken ben Anadolu Üniversitesi kayıtın da ne yaptım?
Yabancı dil olarak, yanlış kodlama ile, Almanca seçtim…
Almanca bilgim ise matematiksel bir dil ile ifade etmek gerekirse sıfırdır!
Ve bu yaştan sonra bu iş güç arasında almanca öğrenmeye çalışıyorum, daha doğrusu deniyorum.
Okulun verdiği kitaplardan hiçbir şey anlamadım, piyasada da yardımcı kitap pek bulamadım, bulduklarım da bana hitap edecek düzeyde değildi.
İnternetteki dil öğrenme sitesi olan Bussu ya kayıt yaptırdım ama bu sitedekiler daha ziyade günlük hayat için gerekli olan dil bilgisini veriyor, okul için gerekli olanı değil.
Ve bu ders benim dört yarıyılda alıp başarmak zorunda olduğum bir ders.
 Şunu da belirteyim seçtiğiniz yabancı dilli de değiştire olanağınız yok okulun yönetmeliğine göre.
Bu konuda bana vereceğiniz akıllara çok ihtiyacım olduğunu belirterek soruyorum;
 Aranızda Almanca Bilen Var Mı?











2 yorum :

  1. Almanya' da yasadigim icin az cok Almanca biliyorum..Biraz sanssiz bir secim olmus...Gramer olarâk zor bir dildir...Fiileri ezberlemek , der die das eklerinin zamanin durumlarina göre degismesi en cok bu zorlayabilirsizi...Kelimeleri ögrenirken muhakkak ön ekleriyle ezberleyin.

    Umudunuzu yitirip, üzülmeyin yine de ögrenirsiniz..Fransizca'yi isaretlemediginize sevinin.En zor dillerden biri...Türkiyi'de ki kitaplarin durumunu bilemiyorum ama Almanya'ya es durumundan gelip, yasayacklarin uyum testine hazirlandiklari kurslarin kitaplari ilk asamada yarrli olabilirmi?

    http://online-lernen.levrai.de/ ücretsiz Almanca ögrenmek icin bu siteyi bir arastirin,cok yrdimi olacaktir.

    Daha sonra bir kac adres daha yazarim...http://deutschtraining.org/deutsch-lernen-online/

    En iyisi online gratis deutsch lernen, veya online kostenlos deutsch lernen, yazarsaniz bir cok Site cikacaktir...Bir bakin derim...Kolay gelsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkürler ilk fırsatta dedğiniz sitelere bakacağım . Sevgiler

      Sil